محمود خطیب – دانشجو دکترا، گروه مالی و بانکداری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

چکیده مقاله:

در این تحقیق با بررسی انواع روشهای جذب کمک مالی در سازمانهای غیرانتفاعی به شناسایی انواع نهادهای مالی نیکوکاری با تاکید بر سرمایه گذاری اجتماعی برای سازمانهای مردم نهاد پرداخته است . هدف این مقاله ارائه الگو بومی از صندوقهای سرمایه گذاری نیکوکاری به عنوان نهاد مالی اسلامی برای جذب منابع مالی سازمانهای مردم نهاد با تاکید بر سرمایه گذاری اجتماعی با ا ستفاده از روش کتابخانه ای ا ست.رویکرد این تحقیق، اکتشافی با روش تحلیلی – تو صیفی ا ست و در قلمرو تحقیقات کاربردی به شمار می آید . یافته های این تحقیق که بر اساس تحلیلهای نظری به دست آمده اند، نشان میدهد که صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری با توجه به مدیریت غیرمتمرکز،ارتباط با خیرین، متنوع روشهای مشارکت، قدرت تبلیغ و ا شتراک ،ارائه محتوا (گزارش) مختلف از سودآوری و سرمایه گذاری به خیرین ، اعتبار فعالیت و رعایت موازین شرعی به عنوان نهاد مالی نیکوکاری مناسب برای جذب منابع خیرین در ایران هست که سمنها با ا ستفاده از آن به منبع مالی پایدار و قابل اتکا در جهت تو سعه فعالیتهای خیرانه و ارتقا سطح رفاه، امنیت و سلامت کشور دست می یابند.

کلیدواژه ها:

نهادهای مالی نیکوکاری؛ سازمان مردم نهاد(سمن)؛ سرمایه گذاری اجتماعی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.