ارائه سیستم جبران خدمت برای سازمان های مردم‌نهاد (مطالعه موردی: سازمانهای فرهنگی انقلاب اسلامی)

پدیدآور: محمد سامونی

چکیده:

سازمان های مردم نهاد فرهنگی -انقلابی به خاطر اتصال به بدنه گسترده مردمی می توانند در زمینه ترویج فرهنگ ناب اسلامی – ایرانی و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان بسیارکارآمد عمل نمایند .یکی از مشکلات حوزه منابع انسانی این سازمان ها موضوع جبران خدمت کارکنان است .هدف های متعددی از طریق ایجاد یک سیستم جبران خدمت بذای این سازمانها دنبال می گردد که از مهمترین آنها می توان به ارتقاء سطح عملکرد و انگیزش کارکنان و نیز جلوگیری از ایجاد تلقی نامطلوب در خصوص موضوعات مالی برای افرادی که برای مدت قابل توجهی برای سازمان وقت گذاری داشته اند اشاره نمود .هر مدل جبران خدمتی که بخواهد در این سازمانها پیاده سازی شود باید برآورنده برخی قیدها باشد .از جمله مهمترین این موارد می توان به بضاعت محدود مالی سازمان های مردم نهاد و تعارض های احتمالی جبران خدمت محسوس با انگیزش داخلی کارکنان اشاره کردپژهش حاضر با تکیه بر مدل جبران خدمت کل ،دامنه جبران خدمت را به دو بعد محسوس و نامحسوس بسط داده است و با بررسی کتشافی سیستم جبران خدمت تعدادی از سازمان های مردم نهاد فرهنگی-انقلابی شاخص ،از طریق مشاهده،مصاحبه با نخبگان وتوزیع پرسشنامه در میان کارکنان این سازمانها ،به استخراج و تحلیل آماری متغییرهایی در زمینه نیازهای عمده کارکنان این سازمان ها و نیز سیستم جبران خدمت در حال حاضر آنها پرداخته و در نهایت مدلی برای سیستم جبران خدمت در این سازمان ها ارائه نموده است و توجه حداکثری به بعد نامحسوس جبران خدمت و اختصاص بسته های سطح بندی شده در بعد محسوس آن ،اصلی ترین محورهای این مدل می باشد.

کلید واژه ها: سازمان های مردم نهاد فرهنگی و انقلابی ،سیستم جبران خدمت ،جبران خدمت نامحسوس

منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *