علی اصغر لطیفی – بهزیستی استان همدان

زهره بختیاری سفر – بهزیستی استان همدان

چکیده مقاله:

امروزه موضوع مشارکت های مردمی و امور خیریه مورد توجه و علاقه بسیاری از سازمانهای ملی، منطقه ای و بین المللی (دولتی و غیردولتی) است. اعتقاد بر این است که اساسا توسعه بدون مشارکت آحاد مردم عملی نخواهد بود. به همین دلیل میزان مشارکت مردم در تصمیم گیریها یک معیار اساسی در توسعه جامعه و دموکراسی حاکم بر هر کشور است با این نگرش مشارکت هم هدف است هم وسیله. وسیله است زیرا بسیاری از اهداف جامعه در سایه مشارکت مردمی تحقق می یابد. باعنایت به اهمیت مشارکتهای مردمی در امور رسیدگی به وضعیت نیازمندان جامعه ،سازمان بهزیستی برای توسعه این امر اقدام به ایجاد (( حوزه مشارکت های مردمی )) نموده تا به این ترتیب با استفاده از مجموعه ای ارگانیک در سطوح صف و ستاد ، هدایت برنامه های فقر زدایی و خود اتکایی محرومان جامعه را با مشارکت مردم در دست بگیرد . در این مجموعه سعی نویسندگان مقاله بر این است که با شناساندن ابعاد وسیع کاری و رسالت اجتماعی و فرهنگی بهزیستی بعنوان بزرگترین نهاد خدمت رسانی در عرصه خیر و نیز چالش ها و مشکلات ساختاری و رو ساختاری این سازمان گامی در جهت بهبود وضعیت و توانمند سازی جامعه هدف و نیل به آرمانهای اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در توسعه و رفاه همگانی بردارد

کلیدواژه ها:

بهزیستی ، مشارکت مردمی ، سرمایه اجتماعی ، موسسات خیریه ، حکمرانی خیر.

 

«برای دریافت متن کامل مقاله در سیویلیکا کلیک کنید»

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.