بررسی نقش رسانههای اجتماعی در جذب افراد نسبت به امور خیریه نیازمندان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ایلام با نقش میانجی بازاریابی اخلاقی
پدیدآور: سیدروحاله رحمانی استاد راهنما: محمد ایدی استاد مشاور: لطیف امامیان
چکیده
امروزه،سنجش و ارزیابی میزان تاثیر رسانههای اجتماعی که عمدتاً از طریق فضای مجازی بر زندگی حقیقی یکایک افراد جامعه سایه افکنده و زندگی دوم آنان را شکل داده است میتواند به ارزیابی روشها و سیاستگذاریها در حوزه جذب افراد نسبت به رفع نیازهای نیازمندان کمک شایانی نماید پژوهش حاضر به بررسی و واکاوی نقش و تاثیر رسانههای اجتماعی بر جذب افراد نسبت به امور خیریه نیازمندان کمیته امداد شهرستان ایلام میپردازد.روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی، پیمایشی و همبستگی میباشد. همچنین جامعه آماری تحقیق حاضر شامل، کلیه خیرین کمیته امداد شهرستان ایلام میباشد.حجم نمونه بااستفاده از فرمول کوکران 354 نفر تعیین گردید و روش نمونه گیری پژوهش حاضر تصادفی ساده میباشد. دادههای تحقیق با روش کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.890 و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تأیید قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار LISREL و با استفاده از آزمونهای آماری، توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج این تحقیق حاکی از آن است که بعد عاطفی، رعایت انصاف رسانههای اجتماعی بر جذب افراد نسبت به امور خیریه نیازمندان کمیته امداد شهرستان ایلام تأثیرمثبت داشته است.با این حال تاثیر بعد رفتاری بر افراد نسبت به امور خیریه نیازمندان کمیته امداد شهرستان ایلام رد شده است. همچنین بعد عاطفی و رعایت انصاف بر بازاریابی داخلی مثبت گزارش شده است در حالی که تاثیر بعد رفتاری و تعهدات اجتماعی بر بازاریابی اخلاقی رد شده است.کلیدواژه: بعد عاطفی،بعد رفتاری، رعایت انصاف، رسانههای اجتماعی، جذب افراد، بازاریابی اخلاقی
کلیدواژهها: رسانه های جمعی،جذب،امور خیریه،نیازمندان،کمیته امداد امام خمینی(ره)،بازیابی اخلاقی
منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.