نقش احساسی رفتار مصرف کننده در تصمیم گیری برای خرید در امور خیریه
پدیدآور:محبوبه سادات فاطمی استاد راهنما: فیروز دیندار فرکوش
چکیده:
امروزه موسسات و بنگاه های خیریه با توجه به افراد نیازمندی که تحت پوشش قرار می دهند؛ در صدد برانگیختن احساس همدلی و تشویق مردم به دستگیری از مـستمندان و تـرویج سـنت هـایی همچون انفاق و بخشش هستند اما تعیین عوامل موثر در این حوزه از جمله مواردی است که با مطالعات معدودی روبرو است. بر همین اساس این مطالعه با هدف بررسی نقش احساسی رفتار مصرف کننده در تصمیم گیری برای خرید در امور خیریه انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بود که در آن با بهره گیری از مدل سازی معادلات ساختاری به بررسی روابط علی و معلولی میان متغیرها پرداخته شد. نمونه آماری این پژوهش را 400 نفر از مصرف کنندگان محصولات امور خیریه موسسه فرهنگی نیکوکاری ام ابیها (س) تشکیل دادند که به روش تصادفی در این پژوهش شرکت نمودند. به منظور گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه و مبتنی بر مبانی نظری بهره گرفته شد. روایی پرسشنامه از طریق دریافت نظرات اساتید دانشگاه و پایایی آن از طریق برآورد ضریب آلفای کرونباخ با مقدار بالاتر از 7/0 مورد تایید قرار گرفته شد. نتایج آزمون همبستگی نشان داد که بین متغیرهای پژوهش رابطه معناداری وجود داشته است.
کلیدواژه: نقش احساسی رفتار مصرف کننده ، تصمیم گیری برای خرید ، امور خیریه
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.