سعید مسعودی پور – دکتری مدیریت بازاریابی و پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع).

چکیده مقاله:

ارتباط با خیرین یکی از مولفه های کلیدی حفظ آنهاست. این مفهوم که در ادبیات کسب وکار تحت عنوان مشتری مداری مطرح است، تلاش دارد تا با برقراری ارتباط با مشتری و توجه به خواسته ها و نیازهای او، وفاداری نسبت به محصول را در او ایجاد کند. در حوزه بازاریابی خیریه، ارتباط با مشتری برای ایجاد وفاداری در او بسیار مهم و اساسی است. تقدیر و تشکر از خیرین، بازخور به آنها در خصوص نحوه هزینه کرد کمکها، سهم هر خیر در حل مشکلات نیازمندان و … از جمله داده هایی است که در ارتباط با خیرین بهعنوان مشتریان یک خیریه باید مورد توجه قرار گیرد. در این پژوهش اقدام به تحلیل محتوای پیامک های کمیته امداد امام خمینی برای اعلام به خیرینی که صدقات روزانه از طریق تلفن همراه خود پرداخت میکنند، شد. نتایج بررسیها نشان میدهد که 34 درصد از پیامها به پیامدهای انفاق، 10 درصد به شرایط انفاق و 16 درصد به مولفه های بینشی و نگرشی موثر در انفاق پرداخته اند. به نظر میرسد اگرچه اقدام کمیته امداد در ارسال پیامکهای روزانه برای صدقات روزانه امری مطلوب شمرده میشود، اما از تمام ظرفیتهای موجود در این خصوص استفاده نشده است. در انتها نیز راهکارهایی برای ارتقا شرایط فعلی پیشنهاد شد.

کلیدواژه ها:

بازاریابی خیریه؛ مشتری مداری؛ کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ انفاق؛ تحلیل محتوا.

 

 

«برای دریافت متن کامل مقاله در سیویلیکا کلیک کنید»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.