بررسی تأثیر فعالیت های بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر واکنش مشتری با توجه به نقش ارزش ویژه برند (مورد مطالعه: کاربران کانال موسسه خیریه محک در شبکه اجتماعی اینستاگرام)

پدیدآور: فریبا شکراله‌پور استاد راهنما: جواد یوسفیان استاد مشاور: شهناز نایب‌زاده

: چکیده

امروزه رسانه های اجتماعی به میزان زیادی در تمامی دنیا گسترش یافته که این امر باعث شده است تا بسیاری از محققان به دنبال بازتعریف نقش و توسعه کاربردهای ابزاری آنها در دیگر حوزه ها باشند. فعالیت های بازاریابی به منظور تسریع روند خود نیازمند استفاده از روش های نوین در قالب فضای مجازی بوده و این موضوع به شرکت ها و نام های تجاری امکان ایجاد ارتباطات مستقیم را با مخاطبان فراهم آورده و آنها را قادر خواهد ساخت تا آگاهی های لازم را در مشتریان شکل داده و تصویر مشخصی را در ذهن آنها ایجاد نمایند. یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تصمیم گیرندگان نام های تجاری و فعالان آنها در حوزه بازاریابی مد نظر دارند؛ واکنش های رفتاری مشتریان بوده از این جهت که می تواند پیامدهای مختلفی را برای یک برند به همراه داشته باشد. هدف از پژوهش پیش رو بررسی تأثیر فعالیت های بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر واکنش مشتری با توجه به نقش ارزش ویژه برند می باشد. این پژوهش از حیث هدف به صورت کاربردی و از نظر ماهیت و روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و به صورت پیمایشی است. جامعه آماری شامل کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام موسسه خیریه محک بوده که تعداد 100 نفر بر مبنای روش تعداد نمونه در دسترس در این پژوهش مشارکت داشته اند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه الکترونیکی بوده و تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPLS2 انجام شده ‌است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که فعالیت های بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر آگاهی و تصویر برند تأثیر مثبت و معناداری دارد. آگاهی و تصویر برند به عنوان مؤلفه های ارزش ویژه نام تجاری دارای رابطه مثبت و معناداری با تعهد مشتری و تبلیغات دهان به دهان می باشند. بر همین اساس؛ تصویر برند و آگاهی نسبت به نام تجاری رابطه بین فعالیت های بازاریابی در رسانه های اجتماعی را تبلیغات دهان به دهان و تعهد مشتری را به شکل کامل میانجی گری می نمایند.

کلیدواژه‌ها: فعالیت های بازاریابی،رسانه های اجتماعی،ارزش ویژه برند،واکنش مشتری،موسسه خیریه،محک

منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *