ارائه مدل فرهنگ سازمانی احسان محور
پدیدآور: احسان رهبرکلیشمی
چکیده:
با توجه به خلا نظری موجود در زمینه مفهوم احسان در مدیریت و به تبع آن عدم تعریف و تشریح فرهنگ سازمانی مبتنی بر اصل احسان در این رساله بر آن شدیم تا از طریق یک مطالعه اکتشافی، با استفاده از روش نظریه داده بنیاد ، و با بهره گیری از سطوح فرهنگ سازمانی شاین، به مدل فرهنگ سازمانی احسان محور دست یابیم. سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گردید. در مرحله اول و به منظور شناخت پدیده محوری کدگذاری بر اساس متون انجام شد که با جستجو در منابع معتبر شیعی جمعا 91 مفهوم و 1 مقوله شناسایی گردید. همچنین از طریق انجام مصاحبه های عمیق با خبرگان ، سایر عوامل اثرگذار و اثرپذیر نیز احصا گردید. خبرگان این پژوهش از بین اساتید و صاحبنظران دانشگاه تهران انتخاب گردیده اند. در مرحله بعد برمبنای مدل پارادایم استراوس و کوربین ارتباط بین پدیده محوری و سایر پدیده ها مشخص می شود و در نهایت شرح الگوی فرهنگ سازمانی احسان محور ارائه می گردد.
کلیدواژهها: احسان،فرهنگ سازمانی،نظریه داده بنیاد،احسان محور
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.