تحلیل نهادی خط مشی کارآفرینی عمومی، مطالعه موردی بسیج سازندگی

پدیدآور: محسن باقری نصرآبادی

چکیده:

کارآفرینی عمومی یکی از حوزه‌های ناب و خطیری است که با وجود سابقه طولانیِ نظری آن در سایر کشورها، در کشور ما به آن توجه چندانی نشده است. به طور خلاصه می‌توان کارآفرینی عمومی را به این صورت تعریف کرد: «ایجاد قواعد عمومی، استفاده خلاقانه از منابع جدید، طراحی سازمان‌های عمومی جدید و استفاده از سرریزهای کارآفرینی خصوصی در بخش عمومی برای خلق ارزش عمومی و اجتماعی». زمینه-های نهادی و سازمانی کارآفرینی عمومی در کشور به خوبی قابل شناسایی و مطالعه است؛ از جمله‌ آنها می-توان به سازمان جهاد سازندگی و در ادامه آن سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد که با توجه به نیازهای مختلف زمان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به صورت مردم‌نهاد به خلق ارزش پرداخته-اند. در این پژوهش، با استفاده از «چارچوب تحلیل نهادی خط‌مشی»، عرصه کارآفرینی عمومی در بسیج سازندگی مورد تمرکز قرار گرفت.

کلیدواژه‌ها: سامان بسیج سازندگی،تحلیل نهادی،خط و مشی،کارآفرینی عمومی

منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *