بررسی تاثیر بازاریابی خیر خواهانه بر اعتماد آفرینی و مسئولیت پذیری مربیان شنای استخرهای استان اردبیل

پدیدآور: مینا دهقان گللو

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر بازاریابی خیر خواهانه بر اعتماد آفرینی و مسئولیت پذیری مربیان شنای استخرهای استان اردبیل می‌باشد. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع کاربردی، از لحاظ روش گرد آوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد و روش اجرای تحقیق میدانی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان استخرهای شنای در استان اردبیل می‌باشند که تعداد آنها به صورت نامشخص در نظر گرفته شده است، روش نمونه گیری به صورت روش نمونه گیری روش تصادفی ساده می باشد. برای تعیین حجم نمونه نیز از جدول مورگان استفاده شده است که طبق این جدول تعداد نمونه آماری برای جامعه نا محدود برابر 384 نفر می باشد. تحقیق حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری، اطلاعات لازم با استفاده از روش کتابخانه‌ای و اسنادی بدست آمد و در بخش عملی، برای جمع آوری اطلاعات از روش میدانی و از پرسشنامه استاندارد استفاده گردیده است و برای اطمینان بیشتر محقق روایی و پایایی آن را بررسی کرد. روایی پرسشنامه‌ها توسط چند تن از اساتید متخصص در زمینه مدیریت ورزشی مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ بازاریابی خیر خواهانه 80/0، اعتماد آفرینی 76/0 و مسئولیت‌پذیری 92/0 بدست آمده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با آزمون رگرسیون ساده و چندگانه انجام گرفته است و نتایج تحقیق حاکی از آن است که ابعاد بازاریابی خیر خواهانه (پذیرش مسئولیت اجتماعی، رفتار منطبق با اصول اخلاقی و تعامل مثبت) بر اعتماد آفرینی و مسئولیت‌پذیری مربیان شنای استخرهای استان اردبیل تاثیر مثبت معنی‌داری دارد.

کلیدواژه‌ها: بازاریابی،خیرخواهانه،اعتمادآفرینی،مسئولیت پذیری،استان اردبیل،مربیان شنا

منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *