بخش بندی مخاطبان موسسه خیریه مهرآفرین (افراد خیر) بر اساس رفتار، انگیزه ها و ویژگی های جمعیت شناختی خیرین
پدیدآور: فائزه مجدمی
چکیده:
حمایت مردمی به عنوان شاهرگ حیاتی موسسات خیریه ،اصلی ترین دغدغه ی ذهنی ودرگیری اجرایی مدیران این موسسات است .با توجه به اینکه عممده نیازهای موسسات خیریه از محل حمایت های مالی و غیرمالی مردم تامین می شود،یک موسسه خیریه هرچند که از نظر اجرایی در خدمت رسانی به محرومان توانمند باشد ،در صورتی که مورد حمایت خیرین قرار نگیرد دوام نخواهد داشت .علم بازاریابی برای موفقیت موسسات خیریه در جلب مشارکت و حمایت مردم کاربرد ویژه ای دارد.در بازار یابی یکی از اولین گام ها شناخت مخاطب بوده و بخش بندی به عنوان روش شناخت وانتخاب مخاطب در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است .اگر بخش بندی با هدف کسب شناخت عمیق از مخاطبان صورت پذیرفته باشد،با کاربرد یافته های بخش بندی ،موسسه می تواند ابزارهای بازاریابی مناسب تری طراحی کرده وارتباط موثر تری را با مخاطبان خود برقرار کند.
کلید واژه ها: خیریه،حمایت از خیریه،انگیزه های خیریه، بازاریابی خیریه،ویژگی های خیرین
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.