بررسی تاثیر عناصر ساختاری بازاریابی با اهداف خیریه بر قصد خرید مصرفکنندگان (مطالعه موردی خریداران فروشگاههای زنجیرهای شهر کرمان)
(20 صفحه اول در ایرانداک نمایه نشده است)
پدیدآور: سینا زینلی
چکیده:
با افزایش رقابت در بازار داخلی و ورود شرکت های مختلف در یک حوزه از بازار، دیگر روش های بازاریابی سنتی جوابگو شرکت ها نبوده و تاثیر چندانی ندارند. در همین راستا مبحثی تحت عنوان بازاریابی با اهداف خیریه چند سالی است، که مورد توجه شرکت های مطرح جهان قرار گرفته است .فعالیت های بازاریابی با اهدف خیریه شامل همکاری یک شرکت تجاری با یک نهاد یا سازمان غیر انتفاعی است به منظور بدست آوردن سود دو جابنه. در این تحقیق به بررسی تاثیرات عناصر ساختاری بازاریابی با اهدف خیریه بر قصد خرید مصرف کنندگان پرداخته ایم. تحقیق حاضر بر اساس هدف ، از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر ماهیت و روش جزء تحقیقات توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه خریداران فروشگاه های زنجیره ای سپه، رفاه و معلم شهرکرمان بوده که با استفاده از دستوره های آماری تعداد 384 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام گرفت. پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ 0/93 بدست آمد. همچنین به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. در سطح آمار توصیفی از شاخص های آماری نظیر میانگین، انحراف معیار، فراوانی، درصد فراوانی، و در سطح آمار استنباطی از آزمون رگرسیون چند متغیره، رگرسیون دو متغیره، آزمون لون، آزمون t مستقل ، آزمون Anova و آزمون کروسکال والیس استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که عناصرساختاری بازاریابی با اهداف خیریه بر قصد خرید مصرف کنندگان تاثیر گذاشته و به ترتیب تناسب میان نام تجاری و هدف خیریه، میزان مشارکت مصرف کنندگان در فعالیت خیریه، تناسب میان نوع محصول و هدف خیریه، اهمیت هدف خیریه و مجاورت هدف خیریه بیشترین تاثیر را بر قصد خرید مصرف کنندگان دارند.
کلیدواژهها: خیریه،بازار یابی با اهاف خیریه،فروشگاههای زنجیره ای،قصد خرید،کرمان
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.