بررسی ارتباط بازاریابی سببی و مشارکت کارکنان با توجه به نقش تعدیل گری هویت و اعتقادات اخلاقی (مطالعه موردی درخصوص موسسه خیریه محک)

پدیدآور: ستاره صداقت

چکیده:

بازاریابی سببی یکی از جدیدترین و پر قدرتمندترین تکنیکهای بازاریابی است که امروزه موسسات خیریه و سازمان های غیرانتفاعی، در قالب منافع متقابل، با هدف کمک مالی به جامعه یا به نوعی ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها از آن به جهت نفود و تاثیرگذاری بیشتراستفاده می کنند. به کارگیری از این بازاریابی که لزوماً بر پایه کمکهای نقدی نمی باشد تاثیر شگرفی بر مخاطبین می گذارد. تحقیقات نشان داده مخاطب سازمان انتفاعی صرفاً به محصول یا خدمات آن نگاه نمی کند و گاهاً به جای مقایسه محصولات به پایش فعالیت های اجتماعی و برنامه های آن سازمان در حوزه نقش آفرینی مسئولیتهای اجتماعی تصمیم گیری میکند. در این تحقیق به بررسی تاثیر مشارکت کارکنان با توجه به نقش تعدیل گری هویت و اعتقادات اخلاقی آنان بر بازاریابی سببی سازمان ها پرداخته شده است. باتوجه به عدم وجود تحقیق انجام شده با مرور و بازبینی در حوزه بازرگانی و بازاریابی ، که به بررسی برنامه های بازاریابی سببی و ارتباط آن با هویت و اخلاق بپردازد . این مسئله ضرورت انجام تحقیق حاضر را افزایش داد. با بررسی عوامل تاثیرگذار بر مشارکت کارکنان و انجام مطالعه آماری با تهیه پرسشنامه با گویه های حاوی شاخص های تاثیرگذار، نقش مثبت اعتقادات اخلاقی ، تحسین و هویت اخلاقی در مشارکت شغلی کارکنان مشخص گردید.

کلیدواژه‌ها: موسسات خیریه،مشارکت کارکنان،بازاریابی سبیی،باورهای اخلاقی

منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *