بررسی رابطه سرمایه فکری و رهبری خدمتگذار با مسئولیت پذیری اجتماعی در سازمان های مردم نهاد حوزه گردشگری مذهبی شهر مشهد

پدیدآور: افشین حمیدی

چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی رابطه سرمایه فکری و رهبری خدمتگذار با مسئولیت پذیری اجتماعی در سازمان های مردم نهاد حوزه گردشگری مذهبی شهر مشهد پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی محسوب می شود و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان و مدیران سازمان های مردم نهاد حوزه گردشگری مذهبی شهر مشهد می‌باشد. در پژوهش حاضر با در نظر گرفتن تمامی مدیران سازمان های مردم نهاد حوزه گردشگری مذهبی شهر مشهد با توجه به نمونه‌گیری طبقه ای با تخصیص متناسب و با استفاده از فرمول کوکران؛ نمونه مورد بررسی شامل 92 نفر از مدیران می باشد. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق میدانی و با استفاده از پرسشنامه های مسئولیت پذیری اجتماعی (CSR) کارول (1991)، رهبری خدمتگزار پترسون (2004؛ به نقل از رستمی، 1392) و سرمایه فکری بونتیس و همکاران (2000) بود. در تحقیق حاضر جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد و در کلیه تجزیه و تحلیل های آماری این پژوهش از نرم‌افزار SPSS-22 استفاده گردید. نتایج حاصل بیانگر آن بود که در گام اول رهبری خدمتگذار توانایی پیش بینی مسئولیت پذیری اجتماعی را در سازمان های مردم نهاد حوزه گردشگری مذهبی شهر مشهد را دارد. ولی در گام دوم متغیر سرمایه فکری توانایی تبیین ندارد و فقط رهبری خدمتگذار توانایی تبیین مسئولیت پذیری اجتماعی در سازمان های مردم نهاد حوزه گردشگری مذهبی شهر مشهد را دارد.

کلیدواژه‌ها:  سازمان های مردم نهاد،حوزه گردشگری مذهبی،سرمایه فکری،مسئولیت پذیری اجتماعی

منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *