پنجاه‌ودومین نشست تخصصی خیر ماندگار با عنوان «تشریح و بررسی پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی» با حضور جمعی از مسئولان و چهره‌های شاخص فعال در حوزه خیر برگزار شد.

نشست تخصصی خیر ماندگار با عنوان «تشریح و بررسی پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی» با حضور جمعی از مسئولان و چهره‌های شاخص فعال در حوزه خیر چهارشنبه مورخ 26 مرداد ماه 1401 در محل پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری‌(خیرماندگار) دفتر تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر سینا شیخی (مدیر گروه تعاون و سرمایه اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) و دکتر حسام عزت‌آبادی‌پور (مسئول میز تخصصی تشکل‌های اجتماعی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) به تشریح اهداف، مبانی و اصول حاکم بر تنظیم پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی پرداختند.

شیخی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منطق دینی، منطق انقلاب اسلامی و مطالعات تطبیقی با کشورهای پیشرفته، مبنای تدوین این پیش‌نویس بوده است، اظهار کرد: از 18 ماه گذشته که تدوین پیش‌نویس آغاز شد، تاکنون بیش از یکصد جلسه تخصصی با نمایندگان تشکل‌ها و فعالان خیر برگزار و نظرات آن‌ها تا حد امکان در متن اعمال شده است.

در ادامه این نشست سه‌ساعته که با حضور حدود 70 نفر از نمایندگان مؤسسات خیریه‌ و سمن‌ها در محل نشست و  بستر مجازی همراه بود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی (رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ملانوری (معاون بنیاد خیریه راهبری آلاء)، دکتر محمدرضا پویافر (عضو هیئت علمی دانشگاه و مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، دکتر بهمن مشکینی (عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس اسبق سازمان امور اجتماعی کشور) و مصطفی نظری (فعال خیر و تسهیلگر اجتماعی) به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود نسبت به متن پرداختند.