بررسی نقش روابط عمومی خیریه های شهر تهران در جذب کمک های مردمی خیران

پدیدآور: معصومه صادق زاده بروجنی استاد راهنما: سید محمد دادگران استاد مشاور: حوریه دهقانشاد

چکیده:

فعالیت های روابط عمومی از روند برقراری ارتباطات برای تضمین حیات سازمان و مخاطبان حکایت دارد. این امر در سازمان های خیریه نقش مهمی و برجسته ایی ایفا می نماید. به رغم آنچه که از بیرون به نظر می رسد مدیریت موسسات خیریه کار چندان ساده ای نیست. موسسات خیریه به واسطه کثرت نیروهای داوطلب، دارای ساختاری اختلاطی از روابط گروه های رسمی و غیررسمی هستند. فعالیت نیروهای داوطلب در موسسه، عامل مهمی در ایجاد پیچیدگی نقش روابط عمومی در این سازمان ها است روابط عمومی ها با مشکلات زیادی مواجه گردیده و نتوانسته اند در روابط اجتماعی و سازمانی به عنوان یک پل مطمئن ،محکم و مناسب برای مخاطبان سازمانی محسوب گردند و به عبارت دیگر هنوز مردم از این نهاد اجتماعی نتوانسته اند بدرستی استفاده نمایند ،بنابراین آنچه که از آن به عنوان پایه های پل ارتباطی تعبیر کرده ایم، در مفهوم قابلیت و عاملیت روابط عمومی متصور می گردد مشروط بر اینکه بتوانیم شرایط را برای عینیت بخشی به مسائل ذهنی در قلمرو روابط عمومی فراهم سازیم. این پژوهش با هدف شناخت نقش و جایگاه روابط عمومی در خیریه ها صورت گرفته است. روش تحقیق به صورت میدانی و کتابخانه ای بوده است. چارچوب این تحقیق براساس دو نظریه مبادله و مشارکت مردمی استواراست. کارکنان 7 مرکز خیریه در شهرستان تهران با جامعه آماری هدفمند 222 نفر در پاسخ به پرسشنامه 15 سوالی این تحقیق با سه متغیر 1- عملکرد مناسب روابط عمومی 2- ایجاد ارتباط مناسب با رسانه ها3- خلاقیت و طراحی فعالیت های جدید روابط عمومی مشارکت نموده اند. بر اساس یافته های استنباطی هر سه متغیر دارای شاخص های کفایت در سطح مطلوب بوده و متغیر دوم بالاترین امتیاز در این تحقیق دارا می باشد.

کلیدواژه ها: خیریه،روابط عمومی،خیران،نیروهای داوطلب

منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *