بررسی استراتژی تبلیغات در سازمان های خدماتی خیریه

پدیدآور: الهه تیموری استاد راهنما: عفت‌السادات افضل‌طوسی

چکیده:

مسایل مربوط به سازمانهای خیریه از مسائل جدید و چالش برانگیز دنیای امروز هستند. آن دسته از این سازمانها که در زمینه امور خیریه مرتبط با معضلات اجتماعی روز یا دیگر مسائل اخلاقی و انسانی فعالیت میکنند، همواره با مسائل تامین مالی، نحوه جذب بلند مدت مخاطب و تداوم بخشیدن به مشارکت مشتری در امور خیریه دست به گریبان هستند. امروزه تدوین هوشمندانه استراتژیهای تبلیغات و بازاریابی تضمینکننده بقای یک سازمان در بازار است و عوامل موثر بر این استراتژیها در بقای سازمان، نقش آفرینتر میگردند.در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوا به بررسی و تحلیل تبلیغات موسسات خیریه و همچنین با استفاده از روش مهندسی کانسی به تجزیه و تحلیل احساسات مخاطبان موسسات خیریه در برخورد با تبلیغات پرداخته شده است نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد اعتمادسازی از طریق شفاف سازی فعالیت های موسسه، ایجاد حس خوب، مستقل و مردم نهاد بودن موسسه و همچنین عدم بازخورد منفی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر مشارکت مردم میباشد که موسسات میتوانند در تدوین استراتژیهای تبلیغاتی اثر بخش برای جذب و تعلق خاطر مخاطب و تداوم بخشیدن مشارکت وی در امور خیریه از طریق ابزارهای بازاریابی آن را مدنظر قرار دهند.

کلیدواژه ها: سازمان های خیریه،استراتژی تبلیغات،معضلات اجتماعی،مردم نهاد

منبع:https://ganj-edge.irandoc.ac.ir/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *