نادر جعفری هفت خوانی – عضو هیات علمی و استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه امام صادق علیه السلام

چکیده مقاله:

این مقاله با هدف طرح اهمیت و ضرورت توجه سازمان های خیریه ی ایرانی به موضوع مدیریت تصویر در برنامه های جامع بازاریابی در این گونه سازمان ها با رویکرد علمی- مروری نوشته شده و به این منظور با طرح مفاهیم کلیدی برندینگ، هویت سازمانی، تصویر و وجهه، به بررسی مختصری از وضعیت فعالیت های ترفیع و مدیریت تصویر در سازمان های خیریه در ایران می پردازد و ضمن معرفی یک خیریه ی نوآور و موفق جهانی (یونیسف سوید) تلاش می کند موضوع بازاریابی جامع و رویکردهای چهارگانه ی آن را به صورت تطبیقی در سازمان های خیریه نشان دهد. در بخش پایانی مقاله با بهره گیری از تجربه های موفق جهانی در این حوزه، راهکارهایی برای ارتقای مدیریت تصویر در بازاریابی سازمان های خیریه در ایران پیشنهاد می شود؛ این راهکارها عبارتند از: تعیین گزاره ی ارزشی متمایز خیریه ی موردنظر و ترویج آن در میان مخاطبان؛ اهمیت و قدرت دنباله روی و پذیرش اجتماعی؛ ترغیب مشتریان به اینکه تجربه ی شخصی خود با خیریه ی موردنظر را به دیگران هم منتقل کنند؛ تعیین سخنگو و چهره ی رسمی مبلغ خیریه ی موردنظر (از درون سازمان)؛ اهمیت و قدرت روایت و داستان گویی برای مخاطبان؛ تولید مضامین و محتواهای جذابی که مردم را واقعا دلبسته ی کار خیر کند؛ مشارکت و همکاری با برندهای شناخته شده و افراد متنفذ؛ حضور و مشارکت در رویدادهای اجتماعی مطلوب و موردتوجه جامعه؛ و امانت داری و شفافیت در عملکرد و شفافیت در اطلاع رسانی.

کلیدواژه ها:

بازاریابی ، مدیریت تصویر ، سازمان های خیریه

 

«برای دریافت متن کامل مقاله در سیویلیکا کلیک کنید»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.