به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه راهبری آلاء، حجت الاسلام دکتر سید حسن شبیری؛ رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در صدر هئیتی از معاونان و اعضاء هئیت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور در بنیاد خیریه راهبری آلاء از نزدیک با اهداف و فعالیت‌های این مرکز و مرکز پژوهشی آلاء آشنا شدند.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام وحدتی شبیری در این بازدید با حضور در نشست مشترک با دکتر طیب‌نیا؛ رییس مرکز پژوهشی آلاء، راه کارهای همکاری مشترک دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مرکز پژوهشی آلاء را مورد بررسی قرار دادند.

ایشان با اشاره به فعالیت‌های حوزه خیرماندگار آلاء افزود: بنیاد خیریه راهبری آلاء ضمن بررسی و مطالعه وضعیت حوزه خیر کشور و شناسایی برخی از آسیب‌ها مشکلات این حوزه با سه هدف تولید دانش بومی در زمینه امر خیر، تربیت نیروی انسانی حوزه امر خیر و فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان هر ایرانی یک نیکوکار فعالیت‌های خود را در حوزه خیرماندگار آغاز کرد.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد دبیرخانه کمیته ملی امر خیر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، برگزاری اولین همایش ملی خیرماندگار و برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین همایش ملی خیرماندگار در دی ماه سال جاری، تالیف و ترجمه چندین جلد کتاب تخصصی در حوزه خیر، راه‌اندازی مرکز پژوهشی آلاء در دانشگاه اصفهان و برنامه‌ریزی برای ارتقاء این مرکز به پژوهشکده و اقدام برای دریافت مجوز فصلنامه علمی پژوهشی از وزارت علوم از جمله برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام در حوزه خیرماندگار بنیاد است.

عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی مرکز پژوهشی آلاء تصریح کرد: در حال حاضر و با همکاری و مساعدت دانشگاه اصفهان مرکز پژوهشی آلاء به عنوان اولین و تنها مرکز پژوهشی مطالعات نوین امر خیر در دانشگاه اصفهان در حال فعالیت است و چندین طرح مطالعاتی – پژوهشی با همکاری اساتید برتر دانشگاه‌های کشور در این مرکز در حال پیگیری است.

همچنین حجت‌الاسلام سید حسن وحدتی شبیری؛ رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی که به دعوت دانشگاه اصفهان و به منظور آشنایی با مرکز پژوهشی آلاء به عنوان اولین و تنها مرکز پژوهشی مطالعات نوین امر خیر دانشگاهی در ایران از بنیاد خیریه راهبری آلاء بازدید می‌کرد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام در دانشگاه علوم اسلامی رضوی ایجاد پژوهشکده وقف و امور خیریه است و در این زمینه نیازمند همکاری و انتقال تجربیات و دانش مرکز پژوهشی آلاء هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزه امر خیر و وقف در کشور هر چند از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است اما به نظر می‌رسد دانش این حوزه همتراز با تاریخچه آن نیست و لازم است در این زمینه تحقیقات و پژوهش‌های متعددی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اقدام بنیاد آلاء و دانشگاه اصفهان در ایجاد مرکز پژوهشی آلاء را مورد تقدیر قرار داد و تصریح کرد: همکاری و مساعدت دانشگاه اصفهان با بنیاد آلاء برای تأسیس مرکز پژوهشی آلاء نشان دهنده دغدغه مسئولان این دانشگاه در کاربردی کردن علوم است.

لازم به ذکر است این نشست به دعوت دانشگاه اصفهان به منظور آشنایی مسئولان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مرکز پژوهشی آلاء برگزار و بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری مرکز پژوهشی آلاء با دانشگاه علوم اسلامی رضوی تهیه و تدوین شود.