به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه راهبری آلاء، دومین همایش ملی خیر ماندگار با هدف مطالعه و ارزیابی امور خیر در ایران با تمرکز بر چالش های نیکوکاری در ایران امروز توسط بنیاد خیریه راهبری آلاء و با همکاری دانشگاه اصفهان و مرکز پژوهشی آلاء، در روزهای دهم و یازدهم دی ماه 1397  در شهر تهران برگزار می شود.

فلسفه و مبانی، آموزش، تاریخ، جامعه و فرهنگ،  فقه و اخلاق، اقتصاد و مدیریت، روانشناسی و مددکاری اجتماعی، رسانه، ارتباطات و فضای مجازی، هنر و ادبیات و حقوق و سیاست محورهای اعلام شده در دومین همایش ملی خیر ماندگار است.

با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می‌شود، همه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه می‌شود و مخاطبان می‌توانند با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه کرده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده کنند.

تقویت و ارتقاء جایگاه پژوهش و نوآوری و تولید علم نافع در حوزه امر خیر و وقف؛ ایجاد فرصت تجمع و گفتگوی دست‎اندرکاران، عالمان و اندیشمندان در حوزه امر خیر و وقف؛ زمینه‎سازی استقرار نظام جامع پژوهش و نوآوری در حوزه امر خیر و وقف و شناسایی امور خیر بر زمین مانده و هدایت فعالیت‎های خیریه به امر دانش‎بنیان از اهداف بلندمدت این همایش است.

پیامدهای زودهنگام این همایش نیز شامل محورهایی چون ترویج پژوهش در حوزە امور خیر، وقف و نیکوکاری؛ تولید علم بومی در حوزە امور خیر، وقف و نیکوکاری؛ شناسایی پژوهشگران حوزە امور خیر، وقف و نیکوکاری و تبدیل پژوهش‌های علمی به برنامه‌های اجرایی؛ زمینه‌سازی برای مشارکت و تشکیل اجتماعات علمی؛ انتشار آثار، تولیدات علمی و مستندات پژوهشی و تسهیل دسترسی پژوهشگران به منابع علمی این حوزه است.

شرکت‌کنندگان همایش سه گروه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند به حوزه خیر،.خیرین، مدیران و کارشناسان مؤسسات خیریه ومدیران و کارشناسان دولتی مرتبط با این حوزه هستند. انواع تولیدات علمی‌ای که پذیرش می‌شود نیز مشتمل بر مقالە علمی، تجربە موفق اجرایی در حوزە مدیریتی و نوآوری و ایده‌های جدید برای اجرا در عرصە امور خیر است. قرار است در بخشی از این همایش از کتاب منتخب با عنوان «مطالعات امور خیر ـ ترویج دانش خیر» تقدیر شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *