نشست شورای سیاست‌گذاری سومین همایش ملی خیر ماندگار با حضور حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد آلاء و رییس مرکز پژوهشی آلاء، دکتر رحماندوست عضو هیئت‌مدیره مجمع خیرین کشور، رضا درمان مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه و دیگر اعضا این شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس شورای سیاست‌گذاری سومین همایش ملی خیر ماندگار در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در دبیرخانه سومین همایش ملی خیر ماندگار بیان کرد: امر خیر در ایران باید به‌صورت تعیّنی(تخصصی) پیش رود نه به‌صورت تعیینی(تخصیصی).

خاموشی افزود: ما در تعاریف و کنش‌ها در این حوزه مشکل‌داریم و این همایش با تولید دانش و در اصطلاح PAPER (مقاله‌های علمی) می‌تواند به این امر و دستیابی به آن کمک کند، به‌طور مثال وقف پول از واژگانی است که می‌تواند برکات فراوانی را برای مردم به همراه داشته باشد و بسیاری از مشکلات آنان را برطرف کند که متأسفانه تا به امروز در ایران تحقق پیدا نکرده است و ما در سازمان اوقاف درصدد رفع این مشکل هستیم.

دکتر محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد آلاء و رئیس سومین همایش ملی خیر ماندگار نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش مبسوط از روند برگزاری اولین و دومین همایش ملی خیر ماندگار، فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص سومین همایش ملی خیر ماندگار را تشریح کرد.

طیب‌نیا در این نشست با اشاره به راه‌اندازی مرکز پژوهشی آلاء توسط بنیاد آلاء با همکاری دانشگاه اصفهان بیان داشت: در حال حاضر ۲۵ عضو هیئت‌علمی و فارغ‌التحصیل در مقطع دکتری، عضو هیئت‌علمی مرکز پژوهشی آلاء هستند و تاکنون چندین پژوهش علمی با همکاری جمعی از اساتید و دانشجویان تصحیلات تکمیلی دانشگاه‌های اصفهان و تهران در این مرکز تصویب و در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تاکنون بیش از ۴۰ مقاله علمی به دبیرخانه سومین همایش ملی خیر ماندگار ارسال‌شده است که با توجه به موضوع این دوره از همایش «بررسی و ارزیابی نظام حکمرانی امر خیر در ایران» تعداد قابل‌توجهی است.

رئیس سومین همایش ملی خیر ماندگار در ادامه به برگزاری شش پیش همایش با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه امور خیر و نیکوکاری اشاره کرد و بیان داشت: این پیش همایش‌ها به‌صورت مجازی از طریق سایت، شبکه‌های مجازی و آپارات به‌صورت زنده برای مخاطبین پخش شد.

همچنین دکتر رحماندوست عضو هیئت‌مدیره مجمع خیرین کشور نیز در این نشست بابیان اینکه نقش خیران در نظام حکمرانی امور خیر بسیار اندک و گاهی ناچیز در نظر گرفته‌شده است تا جایی که از ظرفیت‌های کلان آنان در کمترین مقدار ممکن استفاده می‌شود، بیان داشت: به‌طور مثال اکنون چند خیر کلان می‌توانند یک بیمارستان مجهز بسازند اما مشکلات و موانع بر سر راه آنان تا حدی است که در بسیاری از مواقع از فعالیت ناامید می‌شوند.

رضا درمان مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه نیز به‌عنوان دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری سومین همایش ملی خیر ماندگار در این نشست گفت: مباحث تئوری ریشه و پایه رفع مشکلات در حوزه امور خیر است و سامان یافتن خیریه‌ها در ایران آرزوی بزرگ و سرشار از امید برای فعالان حوزه امور خیر و نیکوکاری خواهد بود.

همچنین حجت‌الاسلام احمد شرفخانی رییس اداره خیریه سازمان اوقاف، مهدی کاظمی رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، مهدی توسلی مدیر روابط عمومی بنیاد آلاء، ، علیرضا اکرامیان رییس دبیرخانه سومین همایش ملی خیرماندگار در این نشست حضور داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *