دکتر رسول رکنی‌زاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان، در حکمی دکتر محمدصالح طیب‌نیا را مسئول راه‌اندازی پژوهشکده آلاء (مطالعات نوین امور وقف و امور خیر) کرد.

بر اساس این گزارش بنیاد خیریه راهبری آلاء، به‌عنوان بنیادی مردم‌نهاد، غیردولتی و غیرانتفاعی با توجه به رشد روزافزون نیازهای خیر و حضور پررنگ خیرین در عرصه‌های مختلف امر خیر، ضرورت نظم‌دهی و ساماندهی به امور خیر را بیش از هر زمان دیگر احساس کرده و پرداختن به این مهم را به‌عنوان یکی از ارکان اساسی خود در نظر گرفت.

به همین منظور و با توجه به این اصل که حضور و فعالیت در مسیر خیر و یا هر فعالیت دیگری برای آن‌که مستمر و سودمند باشد نیازمند سازمان‌دهی مناسب در همه ابعاد به‌ویژه بعد علمی است؛ طی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه اصفهان مرکز پژوهشی آلاء (مطالعات نوین امور وقف و امور خیر) را به‌منظور تولید دانش امر خیر، فرهنگ‌سازی و ترویج نیکوکاری و اصلاح و بهینه‌سازی روش‌های مدیریت ، از دی‌ماه سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی کرد.

مرکز پژوهشی آلاء از گروه مطالعات تاریخی و تمدنی امر خیر، گروه مطالعات دینی و حقوقی امر خیر، گروه مطالعات اقتصادی و مدیریت امر خیر و گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی امر خیر تشکیل‌شده و تاکنون پژوهش‌های مختلفی را در زمینه‌های وقف و امور خیر را انجام و در دست انجام دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *