با توجه به اینکه یکی از اهداف مشترک بنیاد خیریه راهبری آلاء، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بهبود عملکرد و افزایش کارایی و بهره‌وری موسسات خیریه و سمن‌های کشور از مسیر ارتقاء مهارت‌های نیروی انسانی، اصلاح شیوه‌های مدیریت و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص برای آن‌ها است و از طرفی با توجه به راه اندازی مرکز مشاوره خیرماندگار توسط بنیاد خیریه راهبری آلاء و با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور (با هدف پاسخ‌گویی به نیازها و سوالات اساسی موسسات خیریه و فعالان عرصه امور خیر و حوزه وقف، توسط کارشناسان مجرب این حوزه) و ضرورت انتقال بخشی از اطلاعات و نیازهای آموزشی و مهارتی اساسی مخاطبین این عرصه، قبل از مراجعه به مرکز مشاوره، می‌توان با برگزاری منظم دوره‌های منسجم آموزشی در ارتباط با اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نیازهای آموزشی مخاطبین این حوزه، به دو هدف مورد نظر دست یافت. از این روی برنامه‌ریزی و اجرای طرح “مدرسه خیر ماندگار” (دوره‌های تخصصی مهارت افزایی خیریه‌ها و سمن‌ها) در سه سطح عمومی، تخصصی و ویژه در دستور کار بنیاد خیریه راهبری آلاء قرار دارد.

مزایای مدرسه خیرماندگار:

  1. انسجام مباحث و اثربخشی هرچه بیشتر دوره­های آموزشی برای موسسات خیریه و سمن‌ها
  2. نیازسنجی و در اولویت قرار دادن کارگاه‌های آموزشی پرکاربردتر و پرنیازتر در این دوره
  3. انطباق هرچه بیشتر محتوای آموزش­ها با مسایل و اقتضائات خاص فعالیت‌های موسسات خیریه و سمن‌­ها

سطوح آموزش:

بسته به نیازهای احصا شده از سمن‌ها و موسسات خیریه سراسر کشور، محتوای آموزشی مورد نیاز این نهادها در سه سطح و دوره مختلف آماده و ارائه خواهد شد که عبارتند از:

  1. سطح عمومی (دوره مقدماتی): منتقل کننده اطلاعات و مهارت‌های اساسی مورد نیاز مدیران، کارشناسان و داوطلبان فعالیت در موسسات خیریه
  2. سطح تخصصی: شامل دوره‌های مختلف بسته به نیازهای آموزشی نیروهای انسانی بخش‌های مختلف سمن‌ها و موسسات خیریه (مدیران، مدیران روابط عمومی، مسئولین واحد جذب مشارکت‌ها، مسئولین بخش جذب و مدیریت داوطلبان و …)
  3. سطح ویژه: شامل دوره‌های اصلاح نگرش، اصلاح ساختار و استراتژی، آشنایی با پیشرفت‌ها و مباحث نوین مربوط به حوزه امور خیر در سطح دنیا و مطالعه ترندها، تغییر روندها و تجارب موفق دنیا در این عرصه.

دوره مقدماتی:

این دوره شامل مباحث مربوط به اصول و مبانی مدیریت سمن­ها و موسسات خیریه و دانش و تخصص عمومی است که هریک از مدیران و کارشناسان موسسات خیریه و فعالین عرصه امور خیر و سمن‌ها شایسته است بر آنها اشراف داشته باشد. این دوره فشرده در دو دوره تابستانه و پاییزه و هرکدام به مدت ۳۲ ساعت برگزار خواهد شد.

هزینه ثبت‌نام برای دوره تابستانه:

هزینه ثبت‌نام برای دوره تابستانه مدرسه خیر ماندگار (تابستان ۹۸) برای ۳۲ ساعت آموزش و پذیرایی‌های همراه آن برای هر فرد ۱۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. که مخاطبین آزاد باید کل مبلغ فوق را پرداخت کنند ولی معرفی شوندگان توسط سمن‌ها و موسسات خیریه معتبر می‌توانند با استفاده از “بورس خیرماندگار”، که لینک ثبت‌نام آن در ذیل آمده است، تنها با پرداخت ۱۰ درصد ارزش این دوره، در آن شرکت کنند.

بورس خیرماندگار:

در این بورس، ۹۰ درصد هزینه‌ی در نظر گرفته شده برای ثبت نام در دوره، از محل حمایت‌های مالی در نظر گرفته شده از جانب بنیاد خیریه راهبری آلاء، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و سایر حامیان احتمالی دیگر تقبل شده  وتنها ۱۰ درصد مبلغ فوق (۱۶۰ هزار) توسط خود مخاطبین و یا موسسات خیریه و سمن‌های متبوعشان پرداخت خواهد شد. گفتنی است هر موسسه خیریه یا سمن مورد تایید، با ارائه‌ نامه رسمی به بنیاد آلا، حداکثر می‌تواند ۲ نفر از نیروهای رسمی یا داوطلب خود را جهت استفاده از بورس مذکور معرفی نماید.

شیوه استفاده از بورس آلاء:

موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد جهت معرفی نماینده خود جهت شرکت در دوره مذکور، نیاز است معرفی نامه رسمی خود را برای دفترمرکزی مدرسه خیرماندگار واقع در بنیاد خیریه راهبری آلا ارسال کنند. (شماره تماس دفتر مرکزی مدرسه خیرماندگار: ۸۶۰۱۵۳۳۶)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *