نشست نمایندگان خیر ماندگار با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره «پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی»، عصر چهارشنبه 22 تیرماه در محل این مرکز برگزار شد.

 در ابتدای این نشست، دکتر سینا شیخی(مدیر گروه تعاون و سرمایه اجتماعی در مرکز پژوهش‌های مجلس) و دکتر حسام عزت‌آبادی‌پور(مسئول میز مشارکت‌ها و تشکل‌های اجتماعی در مرکز پژوهش‌های مجلس) به عنوان تدوین‌کنندگان اصلی متن «پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی»به ارائه تحلیلی از وضعیت و رویکردهای مرکز پژوهش‌های مجلس در تدوین این پیش‌نویس پرداختند.

 در ادامه، دکتر محمدصالح طیب‌نیا(رئیس پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری‌(خیرماندگار) ) ضمن قدردانی از تلاش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس برای تلاش در تهیه پیش‌نویس مورد نظر به توضیح بخشی از سوابق و فعالیت‌های پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری‌(خیرماندگار) در تولیدات علمی و مطالعات نوین امور خیر پرداخت و گفت: پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری‌(خیرماندگار) آمادگی دارد از ظرفیت خود برای اصلاح و بهبود «پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی» استفاده کند.

 رئیس پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری‌(خیرماندگار) با بیان اینکه پیش‌نویس مورد نظر باید از یک منطق حکمرانی امور خیر برخوردار باشد، اظهار کرد: محورهایی همچون فراهم‌آوردن فرصت برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر خیریه‌ها و سمن‌ها در کشور، استفاده از ظرفیت خیریه‌ها و سمن‌ها برای بالابردن سرمایه اجتماعی و تسهیل جذب مشارکت‌های مردمی برای خیریه‌ها و سمن‌ها در سطح ملی، مواردی هستند که لازم است در روح و متن پیش‌نویس مورد توجه قرار گیرد.

 در ادامه این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، دکتر سیدرضا سیدی(معاون بروندادهای علمی پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری‌(خیرماندگار))، دکتر داریوش کیوانی هفشجانی(عضو هیئت علمی گروه حقوق پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری‌(خیرماندگار)) و محمد طاهانژاد(مدیر آکادمی خیر ایران) به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

  در پایان این نشست مقرر شد ارتباط مجموعه خیر ماندگار با مرکز پژوهش‌های مجلس در قالب جلسات همفکری، نشست‌های تخصصی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ادامه یابد.

 گفتنی است پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری‌(خیرماندگار) در ماه جاری، سلسله‌جلسات نقد و بررسی متن «پیش‌نویس قانون‌ تشکل‌های اجتماعی» را که مهم‌ترین رویداد تقنینی در حوزه خیر محسب می‌شود، آغاز کرده و تاکنون سه جلسه درون‌سازمانی در این زمینه برگزار کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *