به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت اصولی تاسیس انجمن علمی مطالعات وقف و امور خیریه ایران را صادر کرد.

بر اساس این گزارش انجمن علمی مطالعات وقف و امور خیریه ایران به همت مرکز پژوهشی آلاء، راه‌اندازی و آغاز به کار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بنیاد خیریه راهبری آلاء به‌عنوان بنیادی مردم‌نهاد، غیردولتی و غیرانتفاعی با توجه به رشد روزافزون نیازهای خیر و حضور پررنگ خیرین در عرصه‌های مختلف امر خیر، ضرورت نظم‌دهی و ساماندهی به امور خیر را بیش از هر زمان دیگر احساس کرده و پرداختن به این مهم را به‌عنوان یکی از ارکان اساسی خود در نظر گرفت.

به همین منظور و با توجه به این اصل که حضور و فعالیت در مسیر خیر و یا هر فعالیت دیگری برای آن‌که مستمر و سودمند باشد نیازمند سازمان‌دهی مناسب در همه ابعاد به‌ویژه بعد علمی است؛ طی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه اصفهان مرکز پژوهشی آلاء (مطالعات نوین امور وقف و امور خیر) را به‌منظور تولید دانش امر خیر، فرهنگ‌سازی و ترویج نیکوکاری و اصلاح و بهینه‌سازی روش‌های مدیریت، از دی‌ماه سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی کرد و در ادامه فعالیت‌های علمی خود درخواست تاسیس انجمن علمی مطالعات وقف و امور خیریه ایران را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *