سعید مسعودی پور – دکتری مدیریت بازاریابی، پژوهشگر پژوهشکده مطالعات فناوری

چکیده مقاله:

امروزه دانش بازاریابی به عنوان ابزاری مهم برای سازمانهای غیرانتفاعی شناخته میشود. کاربرد بازاریابی در تشویق افراد به سمت امور خیریه از جمله این موضوعات است. بدون شک موفقیت سازمانهای خیریه برای جذب منابع از خیرین، در گرو استفاده مناسب از ابزار بازاریابی است. این پژوهش در صدد است تا ضمن تبیین مفهومی بازاریابی وقف، راهبردهای کلیدی برای بازاریابی وقف را شناسایی و رتبه بندی کند. برای این کار، در فاز نخست از طریق مصاحبه با خبرگان، مهمترین راهبردهای بازاریابی وقف شناسایی شد. در گام دوم با استفاده از تکنیک AHP اقدام به رتبه بندی راهبردها شد. اصلاح تصویر سازمان اوقاف و افزایش اعتماد به آن، توجه دادن واقفین بالقوه و خیرین به نیتهای جدید، اصلاح و ارتقا فرآیندهای اجرایی انجام وقف در اداره های اوقاف، طراحی سازوکارهای اجرایی قالبهای جدید وقف و استفاده از شیوه های نوین برای تبلیغ وقف به ترتیب به عنوان پنج راهبرد مهم در بازاریابی وقف به منظور ترویج وقف در کشور شناسایی شدند.

کلیدواژه ها:

بازاریابی وقف ، فرهنگ سازی وقف ، نیات وقف ، توسعه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.