سی و نهمین نشست تخصصی خیرماندگار

سی و نهمین نشست تخصصی خیر ماندگار با موضوع مباحث فقهی وقف پول با نگاهی به فتوای جدید مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط، معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان،به صورت پخش زنده، برگزار شد.

در این نشست سید محسن قائم فرد عضو هیئت‌علمی گروه حقوق دانشگاه اصفهان و گروه مطالعات دینی حقوقی امر خیر پژوهشکده آلاء به‌عنوان کارشناس، دکتر الشریف عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان و گروه مطالعات دینی حقوقی امر خیر پژوهشکده آلاء و حجت‌الاسلام دکتر سجادی مدیر گروه مطالعات دینی حقوقی امر خیر پژوهشکده آلاء حضور داشتند و طی نشست به طرح مسائل و سؤالات خود پرداختند.

حجت الاسلام خطاط در این جلسه بابیان این نکته که وقف پول با شرایط مذکور در استفتاء مسبوق به سابقه است، به بیان سابقه‌ای تاریخی فتاوای علمای اسلام و تشیع و بیان مبانی آن‌ها پرداخت و توضیحی مختصر در خصوص هر یک از این دیدگاه‌ها داد.

وی در ادامه به تشریح ابعاد مختلف استفتاء و مبانی فقهی پاسخ مقام معظم رهبری توضیحات مفصل و کاملی را ارائه کرد.

گفتنی است حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استفتائی از مقام معظم رهبری در خصوص وقف پول بابیان شرایطی اقدام می‌کند و مقام معظم رهبری به این استفتاء پاسخ می‌دهد.

لازم به ذکر است با توجه همه‌گیری ویروس کرونا  در کشور و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا این نشست به‌صورت مجازی در بسترهای آپارات، اینستاگرام و سایت خیر ماندگار برگزار شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *